MÉLTÓ MEGÉLHETÉS

Egy ötgyermekes édesanya története

2017. január 17. - MSZEH_HAPN

A következő írás egy szegénységet megtapasztalt édesanyáé, aki a nehézségei ellenére évek óta ad aktivitásával, tenni akarásával erőt másoknak. Története jó példája annak, hogy mielőbb nagy szükség lenne Magyarországon megfelelő szintű garantált minimumjövedelemre, amely a szorult helyzetben élőknek jelentene nagy segítséget. Erről szól "EZ A MINIMUM!" című kampányunk, amelynek fő üzenete: a méltó megélhetés mindenkit megillet!

 

action_week_for_the_dignified_living_oct_2015_badges.jpg

Fotó: MSZEH, Méltó megélhetés hete, 2015

 

EZ A MINIMUM

Hamarosan 52 éves leszek és 5 gyermek anyukája. Ez a minimum, hogy ne kérdezze senki, hogy miért született meg az 5 lányom. Két születésnapom van, én legalábbis így érzem. 2010. december 21-e előtti és azutáni életem.
Egy hosszan tartó gazdasági, verbális, erőszakos élettárstól meglépni úgy, hogy nem tudtam kapok-e segítséget. A segítség az utolsó pillanatban jött.


Tehát előtte nevemen lévő vidéki házban éltünk heten. Nekem nem volt más jövedelmem csak a GyES-GyET a családi pótlék. Munkát sem kaptam helyben, mindenki azt mondta: 5 gyerek mellett mit akarok én. Élettársam dolgozott, de az italt sem vetette meg. Volt, hogy letiltotta közös bankszámlánkat, vagy eltette a pénztárcámat. Rávett 2006-ban 800 000.- személyi kölcsönre és ezt az OTP deviza nyilvántartású hitelként ajánlotta. 2008-ban a 2001-ben szocpolból épített lakásra már ráfért volna egy kis belső tatarozás. Így a közvetítő elintézett 3 millió HUF hitelt CHF nyilvántartásban.
Na persze 2010 októberre beütött a krach. Előtte is nagy beosztással kellett gazdálkodnom, úgy hogy nekem nincs munkám és a dolgozó családfenntartó iszik. Közben a lányok nőttek, de ruhákat kaptunk. Az élelmiszerboltban adósodtam el, és hát nyakamon a már fizethetetlen törlesztő részletek.  A részleteket az OTP havonta levette, így meg kellett gondolnom: vagy az élelmiszert fizetem ki, vagy a gáz-villany-víz díjat. Végül kikapcsoltak mindent. Ekkor történt az, ami arra a kényszerített, hogy kapcsolatunkat átgondoljam. Nincs áram, nincs internet, nincs online játék. Nem voltam otthon, egy képzésen vettem részt. Ezen az élettárs úgy felbőszült, hogy áramot akart lopni. A gyerekek elé álltak, hogy azt nem szabad. Ekkor dühében a kutyát kezdte ütlegelni. A lányok nagyon megijedtek, és amíg haza nem értem, le sem mertek jönni a tetőtéri szobából. Közösen győzködtek, hogy költözzünk el.  Nagyon nagy lépés volt ez, hiszen nem volt munkám, nem volt munkabérem, de elkezdtem Budapesten albérleteket nézegetni. Próbáltam a családi átmeneti otthonokat, mindenféle megoldásokat nézegettem. Decemberben jött a csoda. Valaki segített. Mindenkinek ez lenne a minimum. A BIZTOS HAVI FIX!!! Lett megfizethető albérlet, iskolák a lányaimnak. Munkám is lett.
Bár még azóta is nyögöm élettársam által okozott adósságot, de már nincs terhelés, uralkodás, megalázás.

Azóta eltelt 6 év.

Most mi is lenne a minimum? Egészségem megromlott. Hónapokat várok egy-egy vizsgálati időpontra. Lányaim tanulnak, dolgoznak. Épp a legifjabb továbbtanulásának útját egyengettem. Szerencsére oda vették fel, amit tanulni szeretne. Szerencsére egy gyerekközpontú szemléletű iskolába sikerült bejutnia. Ma az egészségügy sem áll a helyzet magaslatán. Meg kell néznem, hogy azt a gyógyszert, amit a doki felír, ki tudom-e váltani. Négy gyerekemnek szemüveg kell, évek óta nem volt náluk szemvizsgálat és új szemüveg. A ballagó, érettségiző gyerekem a szalagavatón nem fog szipi-szupi ruhában táncolni, mert nem tudom megfizetni. Gond a plusz utazási költség finanszírozása. Még ha egy napijegyet is kell venni, már fáj a fejem. MIBŐL? HONNAN spóroljam el?

A bejegyzés trackback címe:

https://meltomegelhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr9612133323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása